Možda je najveličanstveniji pogled na svet sa globalnog aspekta. Razmišljati o racionalnom raspolaganju naftom, ekologiji. Velike distance simbolizuju sposobnost sagledavanja kontinenata preko okeana. Za globalni pogled na svet je svojstvena odgovornost, plemenitost, razum. Ljudi najboljih osobina se bave pitanjima globalnog sveta.
Čovek može biti u znatnoj meri pod uticajem lokalnih praksi koje pojedincima čak mogu pretendovati da preoblikuju život. Ugled jednog fakulteta koji ima značajnu funkciju u društvu u tom smislu što neki od ljudi koji se na njemu školuju dolaze na poslove koji treba da donose odluke o pojedincima, ali zapravo ne o pojednicima nego o strukturama u društvu, jer su pojedinci nečiji srodnici, komšije, poznanici.
Jedno od najvećih dobrobiti u društvu je obrazovanje. Pitanje kvaliteta obrazovanja je drugo po važnosti u ovom verovatno najvažnijem segmentu društva. A možda najvažnije za pojedinca je svest o nacionalnom identitetu onoga ko simbolizuje nosioca nekog značajnog znanja. Jedino važnije od toga je svest o nacionalnom identitetu onoga koji znanje primenjuje kao funkcioner u društvu, kojem posao dozvoljava odluke poput božanskih da odlučuje o nečijem, ne životu, nego ugledu među ljudima.
Da li treba u nekom lokalnom društvu da o čovekovom ugledu na zvaničnom nivou odlučuje čovek, ili možda bog, koji poznaje zakone odgovarajućim obrazovanjem, a ne poznaje doseg nauka o čoveku, koje su obuhvaćene nekim sasvim drugim obrazovanjem. Da li veštaci iz oblasti nauka o čoveku kada znaju da funkcioner koji donosi odluku, ne zna teorije o čoveku i društvu, hoće ili mogu da mu daju svoje mišljenje, obzirom na njegovu sposobnost da to mišljenje razume. Distanca između obrazovanja o ljudima i društvu i školovanja poznavanja prava i sprovođenja zakona putem prinude nad pojedincima je toliko velika da ove obrazovne celine samo međusobno znaju jedna za drugu.
Da li prosečan čovek uopšte hoće da uči u instituciji predviđenoj za školovanje o zakonima i pravnoj praksi, teorije koje objašnjavaju ljude i društvo. Verovatno ni neko koga zanimaju znanja o čoveku tj. ljudima i društvu nije mnogo zainteresovan za pravo i zakon.
Najveći problem i izazov je suditi pojedincu iz druge profesije o kojoj onaj koji sudi ne zna skoro ništa. Tu se mogu pojaviti razni uticaji vođeni različito shvaćenim interesima ili možda ljudskim emocijama. Učesnici mogu da daju lažno mišljenje, svesni da sudija jednostavno ne zna o društvenim teorijama, a možda i oni imaju propuste o poznavanju teorija o čoveku.
Problematika drugog obrazovanja u praksi može biti različita. Na primer ekonomija. Pravnik može doneti odluku o ekonomskoj problematici sa velikim iznosima a da ne shvati pravilno šta se u stvari dogodilo. Naravno može se reći da je on shvatio na svoj način, a ekonomskim stručnjacima može biti zanimljivo i smešno sudijino shvatanje stvari koje oni razumeju sasvim u potpunosti. Da li će taj sud biti kakav treba da bude da bi bio poštovan.
Teorije o čoveku nisu mnogo ni opširne ni komplikovane, ali ih malo ko poznaje i razume. Pre svega zato što ljudi nisu zainteresovani ili što ih slušaju od neke drugarice u kafiću. Takav događaj se ne može porediti sa iskustvom školovanja u obrazovnoj instituciji pa te teorije ne mogu ni biti ozbiljno shvaćene. Ako neko ne poznaje značenje pojma socijalna psihologija, teško se može reći da ima opšte poznavanje društvenih nauka. Ali ako neko razume šta u teoriji ljudskog razmišljanja znači pojam binarna opozicija on već razume nešto što znaju i ljudi koji su dobili doktorat. Shvatanje simbolizma opasnosti, ili posle svega svetosti uvod je u razumevanje zašto bi ljudi koji imaju ovo obrazovanje ma kakvi bili pretendovali na upravljanje drugim ljudima, šta mislite u čijem interesu. Čak i novinar može misliti da ima uticaj na odluke u društvu koje se tiču ugleda nekih ljudi, naravno uvažavajući novinarstvo kao profesiju. Ipak ima više pojmova koji su u literaturi društvenog obrazovanja od ovih koji su pomenuti u tekstu ovog obima.
Da bi se ilustrovalo znanje o čoveku, može se navesti primer da je presudno bitno za autoritete na jednom ozbiljnom fakultetu o čoveku, za nekoga koga zanimaju dva fakulteta, da li će mu izdati diplomu, to da li će on prvo studirati njihov ili neki drugi fakultet, jer samo jedno od ta dva je u njihovom interesu.
Ukoliko možete da pročitate ovaj članak, uspešno ste se registrovali na Blog.rs i možete početi sa blogovanjem.